Temat bliski współczesnej młodzieży ,,Konsumpcjonizm. W świecie korporacji’’ podjęliśmy podczas spotkań w Kinie Centrum 25 i 29 maja 2018.
Prelekcje w Kinie Centrum w Konińskim Domu Kultury poprzedziły projekcję filmu ,,McImperium’’. To historia charyzmatycznego biznesmena, który od lat walczy o swoje pięć minut sławy. Jednak każdy jego pomysł przeradza się w klęskę, a szanse na realizację marzeń maleją z dnia na dzień. Niespodziewanie otrzymuje zamówienie od nieznanej mu restauracji w Kalifornii. Poznaje braci McDonaldów, którzy wymyślili nowatorski system serwowania jedzenia w 30 sekund od złożenia zamówienia. Ray, zachwycony rewolucyjnym pomysłem, namawia braci do stworzenia sieci restauracji w całych Stanach Zjednoczonych. W miarę rozrastania się fastfoodowego imperium, Ray chce mieć coraz więcej władzy i poświęca wiele, aby zbudować najbardziej rozpoznawalną markę na świecie i stać się jedną z największych osobowości XX wieku.
Kino Centrum należy do elitarnej sieci europejskich kin Europa Cinemas. Naszą misją jest przybliżenie młodzieży osiągnięć kina europejskiego.
Omawiany temat był bardzo bliski młodym ludziom: media społecznościowe, chęć posiadania różnych przedmiotów, towarów, tylko ze względu na to, że są modne, ciągła konsumpcja, ślepe podążanie za trendami. W głowach młodych ludzi pojawia się myśl, że jeśli będą mieli dany przedmiot, staną się lepsi, fajniejsi, ich życie zmieni się na lepsze, inni będą im zazdrościć. Niestety, takie myślenie jest wykreowane przez reklamy i politykę korporacji. Ważnymi hasłami, które pojawiły się podczas spotkania były: globalizacja, korporacja, fake news, konsumpcjonizm, konformizm, nonkonformizm. Omówiony został temat niebezpieczeństw czyhających w Internecie, prywatności w sieci, atakujących nas z każdej strony reklam oraz związanych z generacją zakupoholików zagrożeń ekologicznych.